جاذبه های اینستاگرامی استانبول
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

جاذبه های اینستاگرامی استانبول

با بالا رفتن تب اینستاگرام ، مناطق توریستی بیشترین حجم تصاویر و سلفی های گرفته شده از سوی گردشگران را در این شبکه اجتماعی به خود اختصاص داده و انگار قرار نیست این تب به این زودی ها فروکش کند.

استانبول یکی از زیباترین شهرهای دنیا و مقصد میلیونها گردشگر است.واقعیت این است که استانبول بعنوان نقطه تلاقی دو فرهنگ شرق و غرب و وجود جاذبه های فراوان تاریخی و فرهنگی خوراک اینستاگرمرهای حرفه ای و کاربران این شبکه مجازی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و لحظات خود میباشد. هر کجای استانبول که باشید، نقاط تماشایی و جذابی برای دیدن گرفتن عکس سلفی و منظره وجود دارد. یکی از خوبی های شهرهای توریستی این است که برای عکاسی از مناظر و مردم و سلفی گرفتن لازم نیست زیاد بخودتان فشار بیاورید.راحت باشید و فقط دکمه دوربین تان  را فشار دهید!

در ادامه به معرفی 7 جاذبه اینستاگرام پسند از شهر استانبول پرداخته ایم ، با چرخ فلک همراه باشید:

 

1. ایاصوفیه

بدون نیاز به گفتن، ایاصوفیه مهم‌ترین مکان گردشگری استانبول است. معماری باشکوه و پرتوهای نور زیر گنبد، یک محل جذاب برای سلفی است. غیر از عکس‌های فضای داخلی، تصاویر زیادی از دورنمای ایاصوفیه در غروب و چشم‌انداز استانبول، در اینستاگرام گردشگران ترکیه وجود دارد.

 

ایاصوفیه استانبول

(مسجد/کلیسای ایاصوفیه)

 

عکسهای اینستاگرام استانبول
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                 
                                                                                     ( نمای داخلی ایاصوفیه)  

2. مسجد سلطان احمد

مسجد آبی یا سلطان احمد با معماری خیره‌کننده خود پای هر گردشگری را به آنجا باز می‌کند. مسجدی که در نمای آن 20 هزار کاشی دست‌ساز به کار رفته، قطعا برای اینستاگرامرها به شدت جذاب است. شما چه در فضای داخلی مسجد باشید و چه فضای بیرونی آن، پس‌زمینه عکس شما هنرمندانه خواهد بود.

مسجد سلطان احمد اینستاگرام

3.  بغاز یا تنگه بسفر

یکی از مکان‌های جادویی استانبول، بسفر است که بخش اروپایی و آسیایی این شهر را به هم وصل می‌کند. شما می‌توانید از کشتی‌های کروز، مرغ‌های دریایی و مردمی که سوار کشتی‌اند با دورنمای استانبول، عکس‌های اینستاگرامی بگیرید. بسفر یکی از معروف‌ترین جاهای استانبول برای گرفتن عکس سلفی است.

عکس بغاز استانبول در اینستاگرام

4. برج گالاتا

برج تاریخی و زیبای گالاتا همیشه اینستاگرامرها را به خود جذب می‌کند. این نقطه از استانبول نه فقط در طول روز، که شب نیز به دلیل نورپردازی خاصش، مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان سلفی است. علاوه بر این شما از تراس بالای برج، یکی از بهترین نماهای 360 درجه شهر استانبول را خواهید دید.

برج گالاتا

5. بالات

بالات، یک محله قدیمی یهودی نشین در استانبول است. امروزه خیابان قدیمی بالات درست مانند یک گالری رنگارنگ، به یکی از نقاط پرطرفدار عکاسی تبدیل شده است. یادتان باشد که در سفر به استانبول حتما بازید از این محله زیبا را در برنامه سفرتان داشته باشید و  با خیال راحت در هر جای این خیابان و کنار ساختمان‌های رنگی ژست بگیرید،مطمئنا یک عکس اینستاگرامی عالی خواهید داشت.

محله بالات در اینستاگرام

6. کاخ دلما باغچه

کاخ دولما باغچه، مرکز اداری دولت سابق عثمانی در ساحل بسفر قرار گرفته است. ترکیب ظرافت معماری سنتی با زیبایی بسفر، محلی منحصر برای اینستاگرامرها ساخته است. سبک نئوکلاسیک طراحی این کاخ، جلوه متفاوتی برای گرفتن عکس سلفی دارد.کاخ دولماباغچه که محل اقامتو اتاق کار آتاتورک در استانبول هم در اینجا واقع شده بدلیل مشرف بودن به تنگه بسفر و وجود باغ های زیبا در سمت دیگر ساختمان و همچنین داشتن چشم انداز های بی بدیل معماری بهشتی برای عکاسی و سلفی گرفتن گردشگران محسوب میشود. فقط یادتان باشد که عکاسی و فیلم برداری در برخی قسمت های داخلی کاخ ممنوع است!

دولما باغچه در اینستاگرام

instagram dolmabahce

7. گراند بازار

بازار بزرگ یا کاپالی چارشی ، نبض زنده این شهر تاریخی و از مشهورترین جاذبه های استانبول  است. این بازار محبوب گردشگران از 4000 مغازه و 61 گذر تشکیل شده است. حجره‌ها از ادویه فروشی تا قالی، یک لوکیشن فوق‌العاده برای عکس اینستاگرامی است. یکی از بخش‌های محبوب بازار برای اینستاگرامرها، بازار فانوس‌های سنتی است.بازار ادویه هم در نزدیکی این بازار قرار داشته  که با ترکیب سحر انگیز رنگهایش میتوانید تصاویری جادویی از خاطرات خود ثبت نمایید.

کاپالی چارشی

منبع: چرخ فلک


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.